Mrazivé video s názvom „Smrť pri pôrode“ odhaľuje, ako predajcovia potratových tabletiek uisťujú ženy, že ich deti zomrú – aj keď sa narodia živé – tým, že na marketingové účely používajú obrázky tiel detí. Informuje LifesiteNEWS.
Kanadská skupina Choice42, ktorá sa zaoberá bojom proti potratom, zobrazuje v mrazivom novom animovanom videu rozhovor medzi online obchodníkom s potratovými tabletkami a ženou, ktorá je tehotná s dvojčatami. Video má názov „Smrť pri pôrode“ a odhaľuje rastúci online trh s potratovými tabletkami, ktoré je možné zakúpiť online a doručiť kamkoľvek na svete.
V epizóde „Smrť pri pôrode“ je celý proces zvýraznený hlasovým komentárom. Predajca uisťuje kupujúcu, že tabletky zaberú, ale poznamenáva, že dieťa – alebo v tomto prípade dvojčatá – sa môžu narodiť živé.
Podľa predavača to nie je problém. Bábätká zomrú krátko po narodení. Ako riešenie problému s ich mŕtvolami navrhuje, aby ich pochovali na dvore.
„Inšpiráciou pre toto video je rastúci problém predaja potratových tabletiek online,“ povedala pre LifeSiteNews Laura Klassen, zakladateľka Choice42. „Stovky účtov na sociálnych sieťach inzerujú predaj potratových tabletiek. Zdá sa, že mnohí predajcovia sú v krajinách tretieho sveta a sú ochotní tabletky poslať kamkoľvek… dokonca aj do oblastí, kde sú potraty nelegálne.“
Ako naznačuje úvodná scéna videa, rozhovor medzi predávajúcim a tehotnou kupujúcou je skutočný. „Smrť pri pôrode je založená na skutočnom rozhovore, ktorý sa odohral v aplikácii Messenger,“ povedala Klassen. „Kontakt z Choice42 sa online vydával za potenciálnu kupujúcu a reagoval na fotografiu „Dôkaz o úspechu“ na platforme X, ktorá zobrazuje potratené dvojčatá na podlahe kúpeľne, ktorú predávajúci zverejnil na reklamu svojich tabletiek.“
Tá záverečná scéna vo videu, ktorá ukazuje dvojčatá vzlykajúce, keď umierajú na podlahe kúpeľne? Naozaj sa to stalo
Tieto fotografie potratených detí posielajú kupujúci predávajúcim ako dôkaz, že ich produkt funguje; predávajúci zase používajú tieto fotografie obetí potratov na propagáciu svojich produktov iným potenciálnym kupcom. Posolstvo je jednoduché: Toto je potvrdenie, že po užití týchto tabletiek vaše dieťa zomrie. Možno nie hneď, ale krátko po narodení .
„Ako dôkaz, že ich tabletky naozaj fungujú, predajca poslal snímky obrazovky z rozhovoru medzi ním a kupujúcou v Texase,“ vysvetlila Klassen. „Kontaktná osoba z Choice42 sa tiež vydávala za tehotnú ženu a žiadala tabletky na potrat svojho dieťaťa v pokročilom štádiu tehotenstva. Predajca ochotne súhlasil a bol nadšený z obchodovania.“
Klassen dúfa, že video, ktoré je zároveň minidokumentom a zároveň investigatívnou žurnalistikou, upriami pozornosť na tento rastúci problém (ktorému sme sa podrobne venovali aj na LifeSiteNews).
„Dúfam, že si diváci uvedomia, že ide o smrteľný problém, ktorý sa len rozrastá,“ povedala. „Napriek tomu, že chirurgické potraty sú v niektorých oblastiach zakázané, ženy stále môžu podstúpiť potrat svojich detí jednoduchým objednaním tabletiek online. V týchto prípadoch je matka sama vykonávateľkou potratu: tabletky si kúpi, užije, porodí dieťa doma a následne sa postará o telo.“
To samozrejme vedie k hrozným scenárom. „Tabletky boli určené na ukončenie tehotenstva v ranom štádiu; keď sa používajú v neskorom štádiu, mnoho detí sa narodí živých,“ povedala Klassen.
„Matky ich nechávajú zomrieť vystavené slnečnému žiareniu, alebo ich dokonca topia v záchode, či dusia uterákmi. Všetky tieto informácie sú dostupné v online skupinách predávajúcich potratové tabletky, pretože kupujúci a predávajúci komunikujú o procese a hrdo zdieľajú fotografie svojich „výsledkov“ (svojich mŕtvych detí).“
Proti tomuto online digitálnemu čiernemu trhu s tabletkami na potrat je ťažké bojovať. „Neexistuje žiadny spôsob, ako sledovať týchto medzinárodných predajcov tabletiek na potrat, pretože tabletky, ktoré sa prepravujú, skrývajú tak, že ich zašívajú do oblečenia alebo iných predmetov,“ povedala Klassen pre LifeSiteNews. „Bežne si online účty vymazávajú a vytvárajú si nové.“
Jedným z najúčinnejších spôsobov, ako bojovať proti týmto hrôzam, je zabezpečiť, aby ich videlo čo najviac ľudí – a zdieľanie článkov „Smrť pri pôrode“ je účinný spôsob, ako to dosiahnuť.